torsdag 4. september 2008

Skal alle religioner få plass i NRK?

ja, skal de nå det?

lenge har NRK hatt kristenmonopol, altså at det er kristendommen som har blitt forkynnet. Men den tid er snart over. Men er det riktig at alle religioner skal ha sin egen lille time for å forkynne det de klarer og kan?

Joja, det er jo på sett og vis det. For i Norge så skal man jo ikke gjøre forskjell på folk. Så de må gjerne gjøre det. Det er vell det første som slo meg.

Men etter noe ettertanke så har jeg tenkt mer at nei, det passer ikke inn med alle religioner, egentlig ingen. Jeg mener at viss de skal forkynne, så bør de ha en egen kanal for det. For jeg tror ikke alle er interesserte til å se dette. For det vil gå masse tid viss alle religioner skal få en time så går det fort noen timer til det. Bare tenk på de 5 store, Kristendom, Buddhisme, Hinduisme, Islam og Jødedom. Bare der er det 5 timer. Derfor mener jeg at de heller kan lage en 24 timers kanal, slik at du kan være litt religiøs når du vil.

2 kommentarer:

June Jansson og Caroline Birkeland sa...

Bra poeng Jone :) Må si meg ening med det at kanskje nrk bør opprette en egen kanal!

stå på

Huseby sa...

Flott blogginnlegg Jone! Det er mye fornuftig som blir sagt her. Er enig i at NRK brude holde seg unna religioner.

Kepp ut the good work :)